Blandade känslor

Hejsan, fick reda på nyheterna om att ett av mina favorit band har splittras och 3 av 5 medlemar har skapat sig ett eget band i japan, är jätteglad för de 3 i japan men de andra 2 måste känna sig hemska som inte följde med de andra för det var SMTOWN som de arbetade för som tvingade de att splittras så det var inte så att de ville splittras.

Så jag är så kluven just nu, vill ju att de ska fortsätta som 5 manna band men SMTOWN tillåter det inte och det kanske har stämt de 3 som valde att lämna SMTOWN Entertaiment...men det är bara för att de får typ 10% av lönen som de tjänar in på allt sjungande, resten tar SMTOWN som egentligen är deras pengar som de har tjänat ihop.

Fattar inte att de kan fortsätta på det här sättet, det är fler än bara detta band som har slutat bara för att de får så lite pengar av bara deras lön, SMTOWN får ju in sjukt mycket pengar genom de andra banden också, så fattar inte varför de bara låter de få 10%...det är sjukt lite på en lön, så jag är så kluven, vill ju att de ska fortsätta som ett band i SMTOWN men samtidigt inte på grund av pengafrågan, men det kommer ta ett bra tag innan jag kan kolla på videor med de som 5 utan att bli ledsen för deras skull.

Nu tycker ni jag säkert är fjollig men det är så jag känner just nu, man borde åtminstånde få mer än 50% av de pengarna man tjänar på att arbeta istället för att företaget ska ta 90% av alla pengarna.
Kan inte fatta att ett företag kan vara så giriga, om de inte hade varit såhär hade de haft många fler stora band/artister som jobbar för de och drar in pengar.
Och de har inte lärt sig från när alla de andra gamla banden slutade heller utan de fortsatta på det här viset och nu har nog ett av asienst största band splittras på grund av de.
DBSK som nu det handlar om har slagit världsrekord i försäljning i asien, de vill säga de har slagit Elton John om jag inte minns fel och hur stor är inte han?!

Nu rabblar jag mycket och behöver sticka till bussen, hoppas ni står ut med min dåliga uppdatering och fortsätter läsa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0