Fanatsi

Lite tankar runt fantasi och dagdrömmar och vad jag misstänker att människor tycker om när jag drömmer mig bort.
Nej men jag tycker fantasi är något riktigt roligt, något som kan leda en bort från verkligheten för en stund så man slappnar av, glömmer alla sina beskymmer och bara lever i nuet.

Fanatsi anser jag som något underskattat, speciellt som genre på böcker och filmer, visst de händelserna kommer aldrig slå in, men alla har vi nog drömt att träffa en magisk prins eller prinsessa eller fe.
Även när man växer upp, blir den där tuffa tonåringen tycker jag nog att man aldrig ska försöka glömma bort sitt barnsliga jag som fortfarande drömmer att träffan den där perfekta som bara finns i fantasins värld, eller finns den perfekta någonstans där ute?
Hur länge man än trånar eller fortsätter tro på sig själv och låter fanatsin flöda kan man alltid finna någon slags lycka.

Fantasi behöver inte vara om feér eller liknande, fantasi skapar enligt mig även kreavitet så utan fantasi ingen kreavitet i skoluppgifter.

Dagdrömmar kan man alltid ha, men jag tror att ibland går jag nog lite överstyr...men jag har alltid varit den där som älskat fanatsy böcker, feér, den perfekta prinsen eller att ha magiska krafter.
Det är nog en av anledningarna till att jag faktiskt fastnade för anime dessutom eftersom i animér så kan verkligen allt hända och bli verklighet.
Fast dagdrömmar behöver inte bara handla om overkliga saker utan även om något kommande.
T.ex. man kan fantisera upp en plan om hur du ska lösa en uppgift och till slut så sitter du där och tänker och vrider på hur situationen skulle förändras om du gjorde på det sättet eller ett annat.

Fast alla har ju inte förmågan att drömma eller skapa sig visioner av hur en händelse ska fortlöpa.
Och vi ska verkligen inte glömma att dagdrömmar och fantasi enligt mig faktiskt kan hjälpa en att stärka sin mentala styrka...även om det antagligen bara stärks 1% men om man har stoor egen vilja, förmåga att koncentrera sig och verkligen använda tankens kraft att bestämma att nu ska jag klara det så är allt möjligt.

All right, nu har jag skrivit ner ett låångt inlägg igen, jag hoppas att mina inlägg har blivit lite mer intressanta än vad de var förut iaf, så nu ska jag läsa manga och sitta och vänta på att lektionen ska sluta;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0