Hemkommen från ett skönt ridpass:)

Japp nu är jag äntligen hemma från ett skönt ridpass på ridklubben.
Fick söta Pandy som alltid och han var riktigt glad, bjöd och småbusa, mjuk var han också, fast tillräckligt pigg för att gina och ha sig.
Är i alla fall skitnöjd med honom, men jag själv red ju som en kratta, var inte alls med i sprången och red väl inte direkt snygga vägar på linjerna vi red men över kom vi och det är väl det som räknas?

Kan säga att vi började med att skritta över bommar, sen skulle vi trava över de och sen blev de galoppfattning över dem och varannan gång till vänster/höger.
Det är så roligt att man börjar få resultat efter de här tre månaderna man har ridit honom till och från, börjar få en mjukare linje på honom, han söker sig ned och börjar faktiskt arbeta rätt utan att det tar hela lektionen.
Och jag kan säga att bjudningen har då blivit 10x bättre än i höstas då jag red honom då och då bara.
Men det var som något klickade efter dressyrcupen då det verkligen gick åt helvete, var som att han då faktiskt förstod att varken han eller jag kände att vi hade gjort rätt så nu bjuder han, går faktiskt frivilligt på tygeln och är jättemjuk och fin i munnen.

Och ni får nu inte glömma att Pandy är en ridskoleponny som har gått på ridskolan väääääldigt länge så att det går framåt är bara positivt!
Önskar att jag hade råd att köpa både honom och Casper men så rik är jag inte och tror inte tiden räcker till heller...aja tillbaks till övningarna vi gjorde idag.
Efter bommarna hoppade vi en linje på två hinder och arbetade med att få en jämn, bra galopp och det tyckte jag allt att jag fick, gick riktigt bra, sen att jag inte kunde rida kan vi glömma så fort som möjligt.
Nej nu måste jag in i duschen och sen kanske plugga lite, nattinatti:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0