Wonderful days

Tjoho, gårdagen blev faktiskt riktigt lyckad, även om det gick bäst på repetetionen innan själva konserten annars gick det riktigt bra! Vi blev överraskade två gånger innan vi kunde börja själva konserten, först kom rektorn och gav våran dirigent en ny dirigentpinne sen när han försökte starta oss för andra gången kom kommunens manskör och sjöng för oss som en 60års present, det var riktigt roligt.
Sen hade vi en som pratade lite om varje låt och det var lite småkul och så måste jag säga att vi verkligen har tre musikmonster i orkestern, alltså det är helt sjukt vad duktiga de är!
Peter, Jocke och Allan, det är riktiga musiker det!
Fast Allan är nog den bästa, kan spela de flesta blåsintrument och är sjukt duktig liten 70 årig pensionär, beundrar honom verkligen!
Peter är likså också jätteduktig, ambisös(stavning) och spelar trumpet så grymt bra!
Jocke är väl den som är minst bäst av dessa tre herrar men gud alltså, han är så mycket bättre än mig och de flesta i klarinettsektionen, fast han har inte spelat klarinett tillräcklig länge för att slå Allan men det kommer nog!
Efter allt detta så packade vi ihop, packade in allt på musikskolan där det skulle vara och sen stack vi till lokalen där vi skulle äta allihopa tillsammans.
Väl där fick vi rostad macka med skagenröra på, efter det varmrätten som bestod av fläskfilé med potatisgratäng och två såser, självklart fick vi sallad till.
Men oturligt nog tyckte min mage att det räckte med två rätter och ett glas cider så jag fick ej smaka efterrätten som bestod av kladdkaka (hembakad) med grädde!
Sen fick jag skjus av min spelkompis Erik och väl hemma hittade ja min syrra och pojkvän framför tven och typ halvt överfullt i köket av disk, stekpanna och allt vad de nu hade använt till matlagningen.
Sen blev det att bara slappa framför datorn till nästan halv tre så är lagomt pigg idag, men ska äta snart kanske och sen killa iväg på en promenad i detta underbara väder!
Och ni får ursäkta mitt långa inlägg, har ju mest bloggen för min egen skull så ni får stå ut:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0