Äntligen påbörjat...

Mina webbdesign inlägg, de vill säga mina egna småtips om hur man kan förstå stilmallen och senare kommer jag nog även göra en liten bildserie om hur man vet vad som är vad i kodmallen.
Ärligt så gör jag en liten enkel bildserie på hur man kan förstå stilmallen, markerar och skriver in vad som är vad och kommer även skriva en liten kort notis tror jag.

Är inte jättehaj på detta men kan basic och det är det viktigaste man behöver kunna för att kunna gå vidare och följa andra bloggares designtips som oftast ger exempel på lite svårare grejer och där man kanske behöver veta exakt vad allt betyder i de koderna.

Ex: body { bakground: #000fff url(); background-repeat: repeat-x; bakground-attachment: fixed; }
Alla vet inte vad background-repeat: repeat-x; betyder eller background-attachment: fixed; betyder.
Tänker ta upp sånna småsaker som många kanske tänker, men det är förtstår man ju direkt.
Visst, de som är mycket inne på internet och är intresserad av att lära sig förstår ju dessa detaljer fort, men de nybörjare då som inte får en förklaring då?

Det är därför jag väljer att skriva lite basic, försöker mig inte på att göra en "ny" designadinblogg" precis utan detta är mina egna småtips och jag kan absolut inte mer än högst en 10 del av allt han kan som driver bloggen "designadinblogg" utantill. Och man kan alltid prova skriva tips och se om andra förstår en i fall man behöver tips i verkligenheten utan bilder osv.

Åh nej nu blev detta ett hemskt långt inlägg om detta lilla ämne, men aja, nu ska ja ta och pilla lite på en header till mig själv:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0