Dagens ridpass=)

Gick mer än bra, det var verkligen längesen han sökte sig så fint neråt och framåt! Min lärare sa att det såg riktigt bra ut och han var mycket gladare och intresserad på att göra mig till lags än förra veckan! Kan tillägga att jag red Casper igen. Vi red ett dressyrprogram, gick istortsett på tygeln hela lektionen och den fattningen från skritt till galopp i höger varv var mer än godkänd eftersom han har svårare med galoppen i höger varv.

Annars så började vi med göra framdelsvändningar i skritten i varje hörn för att få de rakriktiga så att säga.
Sen red vi fram ca 15 min i trav, lättridning, sen liten skrittpaus och sen blev det arbete på volterna med nedsittning i trav och sen la vi in även galoppen, det var längesen han galopperade på de där sättet som han gjorde idag.

Själva programet som var ryttarmärket, eller minns inte vad de heter men det programet där man rider fyra stycken efter varandra och domaren kollar in helheten. Tycker det är roligare än vanliga program, fast det kanske bara är jag som tycker så.
Aja, han gick riktigt jäkla bra idag för att kortfatta allt detta!
Nu ska jag blåsa håret, lägga mig i sängen och läsa en mangabok och sen sova.
Imorgon slutar jag 2an i gymnasiet!:D

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0