Jävla myggor

Alltså jag har verkligen inte varit med om värre tillfälle där myggen har ställt till det för mig och fått en ponny att tvärvända hem från grönbetet och springa raka vägen till dörren för att få komma in!
Min grupp skulle ha hoppat på gräsbanan idag, men icke så nicke, vi kunde inte ens skritta där nere för det vara så mycket mygg, så efter 10 minuter och ett hopp över ett litet räcke och några steg över cavalettibommar travade vi hela vägen tillbaks till ridhuset.

Väl inne i ridhuset tog min ridlärare fram två småhinder eftersom vi inte skulle hinna bygga en bana bara sådär osv.
Men väl där inne dog ju hästarna lite eftersom det istället var väldigt varmt, men efter lite småhopp över ett socketbitshinder blev det lite mer fart på de flesta.
Jag fick Casper som alltid och gud vad mjuk och fin han var, red på pessoat, fast med tyglarna i de vanliga bettringarna och han var inte ens stark, var riktigt lugn och fin och vilken galopp vi fick till i vänster varvet mot hindret, var nog längesen jag inte behövde kämpa för att få en bra galopp utan idag flöt allt på riktigt bra!

I avtravningen sökte han sig ner och framåt, jättefin blev han, önskar att han gick såhär alla dagar!
Annars kan jag summera sista ridlektionen för terminen riktigt lyckad om man räknar bort myggen!
Hade kameran med, fotade lite på gruppen innan men inte mycket, men fick ingen att fota oss, men aja, sånt är livet.

Nej nu ska jag ta en dusch och sen bara slappa och sen är de sovdags:)

Kommentarer
Postat av: Miranda.

Svar; varsegod! :)

2010-06-17 @ 10:39:17
URL: http://mirandaau.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Hade 1.4 =)

2010-06-17 @ 17:38:21
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0