Vampire Knight

Yes, världens bästa anime, eller en av de! Jag vet ej vem som kom upp med ploten att en vanlig tjej förälskar sig i en kille som är en vampyr på samma skola, många anime fans tror att det är lite halvt kopierat ploten till Twiligt, men jag älskar bägge, för vampire knight är så bra! Yuki Cross, huvudpersonen räddades från att bli biten av en vampyr av en unge kille som visade sig vara en vampyr som ville att människor och vampyrer skulle ha fred.
Men bakom den tanken ligger många hemligheter och planer för alla iblandade.
Efter 10 år går Yuki på en skola där det går vanliga människor på dagen och så finns det en så kallad nattklass som bara består av vampyr med ledaren Kaname Kuran, pojken som räddade Yuki.
Till sin hjälp att bevara hemligheten om nattklass har hon Kiriyu Zero vars förflutna har satt djupa spår som gör att han hatar vampyr över allt annat men bär på en mörk och tung hemlighet som avslöjas tidigt i serien.
I alla fall tycker jag att alla animefans måste se denna serie och även läsa den!
Och nu ska faktiskt lilla jag sova, kanske kommer redigera denna post så den blir mer förstålig, nattinatt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0