Watshi wa nihongo wo benkyoushimasu

Det står "Jag pluggar japanska" och det är välbehövligt, tror jag måste plugga det oftare, känner att jag inte är på samma nivå som förra året precis, men just nu så satsar jag på alla andra ämnen än bara japanska, kan va en av anledningarna.

Japp, dessutom är Sara här så jag hjälper henne också, samtidigt som vi tränar lite halvt...duktiga vi är!
Nej men allvarligt, tycker japanska är skitroligt, de som inte har provat kan inte säga att de inte är roligt!
Hahaha, fast jag kan nog ha fel, ehehe...

Lite meningar på japanska och varning för slarvfel!

Watashi wa Li desu - Mitt namn är Li
Kore wa hon desu - Det här är en bok
Nan sai desuka? - Hur gammal är du?
Toki wo tomete - Snälla stanna tiden
Sara-san mo juuhassai desu - Sara är också 18 år gammal

Behöver nog träna på katakanan också, hiraganan sitter redan, längtar tills vi ska börja med kanji:n!
För er som inte vet vad jag pratar om är detta de tre olika alfabeterna, minns inte hur många tecken de finns i varje men det finns flera tusen kombinationer av kanji tecken har jag för mig...!

Nej nu ska jag plugga vidare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0